Niekde na okraji sveta: Nový Zéland

Z akéhokoľvek miesta na Novom Zélande, o ktorom som už začal hovoriť vo svojom poslednom príspevku, trvá asi hodinu a pol, kým sa dostanem k oceánu, pretože je to ostrovný štát, cesty sú vynikajúce a vodiči sú elegantní a priateľskí. Samozrejme, rôzni ľudia majú svoje vlastné kritériá pre dobrú pláž, ale pre mňa bol jedným z najpamätnejších Baylys Beach. Nekonečná široká piesčitá lišta obklopená útesmi, na ktorých vlny neustále znovu a znovu padajú a premieňajú sa na vodnú hmlu. Boli sme očarení kráčaním po pobreží, cítili sme silu oceánu a užívali si slnečný deň.

Na túto piesočnatú pláž niekedy jazdia autá, ale nemusí sa vždy vracať, pretože piesok klame. Je tu pobrežná pomoc - autá, ktoré vám môžu pomôcť vytiahnuť vás späť na zem.

Ak sa táto sopka prebudí, zahynie všetok život na celom ostrove a ten rok pravdepodobne na svete nebude leto. Mimochodom, o Novom Zélande a tomto jazere je napísané v knihe Julesa Verneho „Deti kapitána Granta“.

Na Novom Zélande sa môžete vydať na prechádzku v blízkosti známych sopiek pozdĺž cesty Tama Lakes. Napríklad mladá sopka Ngauruhe, jedna z najvyšších a najkrajších sopiek v komplexe Tongariro - prototyp hory Orodruin od Pána prsteňov.

Tu sa počasie mení každú minútu, najskôr môže zaliať chladný dážď, potom oblaky vyfúkne silný vietor a nakoniec sa rozhliada horúce slnko. Oblečenie musíte neustále meniť, nezabudnite si preto priniesť teplé oblečenie.

Chodník vedie okolo jazier Tama, Upper a Lower, vody, v ktorej, najmä keď slnko vyzerá, láka k sebe. Zmierte sa a zabudnite na všetky bolesti!

Keď idete po chodníku, nezabudnite sa zastaviť v blízkosti krásnych vodopádov Taranaki, aj keď vám to určite nebude chýbať.

Z chladných hôr sa na chvíľu vrátime do južného Pacifiku. V zásade sme cestovali kľukatým spôsobom - z vnútornej časti krajiny po pobrežie a späť. Jedným z najneobvyklejších miest, ktoré som narazil, je pláž s horúcimi prameňmi (Hot Water Beach). Do tábora sme dorazili už v tme a náš sprievodca Dima hovorí: "Poďme na lopaty!" Bol som prekvapený. A ešte viac ho prekvapilo, keď nám povedali, že ráno stúpol o 4. a cieľom skorého stúpania bolo ísť na pláž vykopať diery v piesku!

V čase, keď slnko začalo stúpať, bolo všetko skoro pripravené a horúce telá bežali vrhať sa do chladných vôd oceánu a späť.

Keď slnko stúpalo a osvetľovalo zelené kopce, naša jama už bola naplnená oceánom a my sme pokračovali ďalej.

Naša cesta vedie na polostrov Coromandel, na pláže, kde sa natáčali kroniky Narnie. Po chôdzi okolo obrovských stromov sme zostúpili do zálivu Mares Leg Cove a videli sme vstup do jaskyne tunela sto dvadsať metrov dlhej, ktorá sa nazýva Cathedral Cave. Má vynikajúcu akustiku, takže sa tu niekedy konajú koncerty.

Plachta podobná skala, ktorá je vidieť z katedrálnej jaskyne, má svoje vlastné meno, Te Hoho. Hneď za jaskyňou sa nachádza katedrála Bay, ktorú domorodci Maori nazývajú Te Wanganui-A-Hey, čo znamená „Veľký záliv Hey“.

A keďže hovoríme o filmoch a vy, rovnako ako ja, láska fantázia, aj Hobbiton (filmový set), miesto, v ktorom dospelí aj deti upadnú do rozprávky, bude nevyhnutným bodom. Hobitská dedina, ktorá bola špeciálne postavená pre filmy Petra Jacksona „Pán prsteňov“ a „Hobit“.

Mnoho domov s okrúhlymi dverami a oknami sa nachádza v zelených kopcoch Shire. Ako hovorí náš sprievodca, tu je „ľahké sa naučiť, ako fotografovať okolie, ako by tam nikto nebol“, pretože turistické skupiny idú jeden po druhom, ale to nezasahuje do potešenia známych názorov.

Domy sú postavené s veľkou láskou, je to skutočná dedina a nielen preglejkové dekorácie. Veľa kvetov a drobných detailov sa zdá, že majitelia jednoducho šli popoludní spať alebo loviť ryby.

A na konci cesty sa ocitnete v Green Dragon Tavern, kde si môžete vypiť pohár koníčka piva alebo jablčného muštu, a čo je najlepšie, je to zahrnuté v cene lístka.

Takmer na najjužnejšom cípe Severného ostrova je hlavné mesto Nového Zélandu - mesto Wellington (Wellington). Toto je najjužnejšie položené mesto na svete, do Antarktídy asi tri a pol tisíc kilometrov.

Medzi domorodými obyvateľmi Nového Zélandu, polynézskymi Maori, je mesto známe tromi menami. Prvým z nich je Te Fanga-nui-a-Tara (Maori Te Whanga-nui-a-Tara, preložené ako „veľká zátoka Tara“). Druhým je Poneke (Pориneke Maori), tretí je Te Upoko-o-te-Ika-a-Maui (Maori Te Upoko-o-te-Ika-a-Māui, preložené ako „hlava mauiských rýb“). Wellington má tiež niekoľko prezývok: Capital Harbor (Harbor Harbor), Wellwood (Wellywood = Wellington + Hollywood) a Windy City. (Wikipedia)

Z Mount Victoria sa otvára vynikajúci výhľad, nezabudnite, že často je silný vietor a pevne držte klobúky - takmer som tu stratil baseballovú čiapku.

Niekde tu, na svahoch hory Victoria, sa koníčky skrývali pred nagulmi.

V meste som si nevšimol zreteľné historické centrum, toto je hromada rôznych štýlov a farieb.

A najpôsobivejšou vecou bola výstava v Te Te Papa Museum, venovaná bitke pri Gallipoli, na ktorej novozélanďania bojovali počas prvej svetovej vojny. Nevedel som, čo tam uvidím, takže expozícia bola jednoducho ohromená. Predstavte si, že idete do temnej miestnosti, v ktorej je socha vojaka ... Aj keď je socha?

Obrovská postava muža oblečeného v špinavej uniforme, jeho topánky sú nosené, jeho ruky sú zlomené, viditeľné sú všetky vlasy na rukách a odtlačkoch prstov. Áno, má dokonca živý vzhľad ... A v ďalšej miestnosti jeho biografia - kde sa narodil, kde študoval, o čom sníval ... História ožila. Existuje niekoľko sál s takýmito inštaláciami a od každej z nich začína bolieť srdce.

Múzeum Te Papa má mnoho zaujímavých výstav o prírode, histórii, umení, čo je veľmi zaujímavé - vstup je voľný.

V meste, keď sme sa tam dostali, sa konal domáci hudobný festival a centrum sa potulovalo mnohými mladými ľuďmi. V tom okamihu som mal na sebe tričko, fleecovú bundu a sako a oni ... no, vidíte sami. A toto nie je najoslobodenejšia výstroj. Buď sú zvyknutí na také počasie, alebo si len krása vyžaduje obetu?

Západ slnka je najlepšie vidieť na mieste zvanom Moa Point neďaleko zálivu Tarakena. Do vody sú veľmi malebné skaly a nie sú tu davy fotografov - pravdepodobne tam budete úplne sám.

Unavení a šťastní sme sa vrátili do hotela. A potom sa Dima Kozlov pýta: „Chceš sa pozrieť na skamenené horské trolly?“ Čo by sme mohli povedať ako odpoveď? Samozrejme sme to chceli. Ukazuje sa, že práve tu sa našiel úsvit chudobných milovníkov trpaslíkov - vo Wellingtone, a to za ničím, čo sa v novembri 2012 oficiálne premenovalo na Strednú Strednú Zem, teda na Strednú Zem.