Teplovzdušné balóny v Kappadokii alebo najlepší úsvit môjho života

Aby som bol úprimný, išiel som do Kappadokie, aby som letel v balóne, a nielen prechádzal sa po fantastických údoliach a jaskynných kostoloch. História je história, zrúcaniny, zrúcaniny, jaskyne, jaskyne, ale toto je jediné miesto na svete, kde každé ráno stúpa na oblohu viac ako sto balónov! Gule, obloha, svitanie, nereálne krajiny, šampanské - čo je potrebné na dokonalý začiatok dňa?

Balóny v Kappadokii lietajú skoro ráno, takže som v ten deň nemal nádej na dostatok spánku. Vstávajúc o 4.30 o 5.00 hod. Prišli za mnou a odišli na „základňu“, kde rozdelili všetkých ľudí okolo loptičiek a ponúkli raňajky. Raňajky boli prekvapivo skvelé a dokonca aj káva bola skutočná. O 6:00 ráno opäť v aute a po niekoľkých minútach bola naša skupina 1, pozostávajúca z 12 osôb, privedená na malú mýtinu medzi skalami do bodu vzletu, kde sa už naše lietadlo pripravovalo.

Ukazuje sa, že prvý balónik je nafúknutý párom výkonných ventilátorov a konvenčnou tepelnou pištoľou.

A iba vtedy, keď je lopta už dostatočne naplnená, prerušia plynový horák, ktorý okamžite zahreje vzduch a zdvihne loptu do neba. Samozrejme. Na ulici je to teraz menej ako 10 stupňov, takže teplý vzduch vykonáva svoju prácu veľmi rýchlo. Lopta vzrástla, postavila kôš a začali sme nakladať dovnútra.

Vnútri je pretiahnutý pravouhlý kôš rozdelený na 5 častí - v rohoch 4 miest pre cestujúcich 3 osoby v priestore a v strede je pilot s horákom. Inštruktáž, rovnako ako všetka komunikácia s pilotom, prebieha v angličtine, takže sa učte jazyk. Trochu sme sa pripravili na pristátie, potom sa náš pilot doslova vzdal plynu a okamžite sme vzlietli! Dokonca som bol prekvapený, ako svižne, ale zároveň hladko, naša lopta stúpala do neba.

Balón rýchlo začal stúpať, vyšplhali sme sa nad stromy a skaly, ktoré nás obklopujú, a videl som ohromujúci obrázok - desiatky balónov masívne odleteli na ešte dosť temnú oblohu. Potom ma pokryla prvá vlna eufórie!

Náš „kráľovský“ balónik trochu vzlietol z väčšiny balónov. Je to dobré, po prvé, je to bezpečné a po druhé, zo strany vidíte (a odfotíte) dav vzletu. Náš pilot okamžite nezískal veľkú nadmorskú výšku a hladko sme sa plavili vzduchom tesne nad vrcholkami kappadokských skál.

Obloha bola jasnejšia a na oblohe bolo viac a viac lôpt. Všetci z nás cestujúci klikli na naše oči a fotoaparáty, urobili selfies a zverejnili fotografie a príbehy na internete priamo z boku nášho balóna. Áno, Royal Balloon má na palube lietadla bezplatné Wi-Fi pripojenie na internet a pomerne slušnou rýchlosťou, takže videá sa rýchlo objavili v mojich príbehoch na Instagrame.

A potom prišiel najkúzelnejší moment - úsvit! O 6,30 sme šli vyššie a vyššie, až kým sa na obzore neobjavili prvé lúče vychádzajúceho slnka. A potom ma kryla druhá vlna eufórie! Toto je bomba, najkrajší pohľad, ktorý nikde inde na Zemi neuvidíte !!!

Slnko stúpalo vyššie a vyššie, osvetľovalo údolia Kappadokie a stúpajúce balóny mäkkým a teplým svetlom. Pilot neustále otáčal loptu v smere hodinových ručičiek, takže všetci cestujúci videli všetko okolo 360 stupňov.

Medzitým naša lopta stúpla veľmi vysoko, takže teraz môžete na prvý pohľad vidieť celú Kappadokiu! Pod nami, slávne goremeské mesto múzea, ešte stále nebolo úplne osvetlené a v diaľke sa týčila najvyššia pevnosť a mesto Uchisar.

A to sú známe údolia Cappadocian. Vľavo je hlboké údolie holuby vedúce z Goreme do Uchisaru a vpravo sú „stĺpy“ Údolia lásky a dlhé biele údolie.

A pod nami sú Červené a Ružové doliny, dedina Cavusin a jeden z prežívajúcich kráterov sopky. Koniec koncov, ako viete, Kappadokia sa narodila presne kvôli veľmi násilnej sopečnej aktivite a následnému ošetreniu tohto všetkého vodou, ktorú toto miesto pred miliónmi rokov úplne pokrylo.

Medzitým sa pod nami už niektoré lopty začali pristáť. Ukazuje sa, že sme vo vzduchu už hodinu (ako rýchlo letí) a práve tu pristávajú gule s lacnejšími hodinami zájazdov.

Je dobré, že som nestihol a vzal som si jeden a pol hodiny letu. Som si istý, že mnohí z tých, ktorí teraz pristávajú, by radi predĺžili svoj pobyt vo vzduchu. Ale už bolo neskoro, bolo treba myslieť skôr a nie šetriť na potešenie!

Bohužiaľ (alebo možno našťastie) nás vietor trochu odvrátil od Göreme a jeho kaňonov. A pod nami ležali úrodné krajiny Kappadokie. Pestuje sa tu veľa zeleniny a ovocia a aké hrozno tu! Nie nadarmo je Kappadokia známa svojím vínom.

A v Goreme a jeho okolí začali nové gule stúpať. Pretože je tu toľko lôpt, sú rozdelené do 2 skupín. Prvá skupina štartuje skoro ráno pred úsvitom a druhá začína stúpať o hodinu, keď už hodinové lopty prvej skupiny už pristáli. Na jednej strane môžete prespať ďalšiu hodinu a už to bude trochu teplejšie, ale na druhej strane sú cestujúcim druhej vlny zbavení potešenia z úsvitu.

A čas neúprosne bežal, našich 90 minút sa priblížilo a pilot poslal loptu do údolia hľadať miesto pristátia.

Miesto pristátia bolo v zásade známe už dlho a miesta pristátia boli rozmiestnené po celom údolí. Bolo len potrebné letieť a sedieť na ich mieste, kde na nás už pristávací tím čakal. A tu sa prejavuje skutočná zručnosť pilota!

Posaďte sa na správnom mieste, napriek tomu, že nemáte nič iné ako plynový horák, niekoľko dier v gule a prúdenie vzduchu, ktoré musíte cítiť a chytiť včas.

Po pristátí sme mali bufetový stôl so šampanským (prirodzene Cappadocian), sladkosťami a čerstvými jahodami. Okrem toho im boli udelené medaily, osvedčenia a ďalšie pamätné nezmysly. Maličkosť, ale pekné.

Kým sme šťastne pili šampanské (o pol siedmej ráno!) A jedli jahody v čokoláde, naše pepelaty sa rozobrali a naložili do prívesu a obrovský balón, ktorý sa pohyboval po oblohe, sa zmestil do malej tašky.

Takto som dostal svoj let z Cappadocianského balónu. Takže ak vás náhle privedú do Kappadokie, nezabudnite lietať na loptu, získate dojmy na celý život!