Prenocovanie v sivé vlasy Kazbek

Neviem ani to, prečo na mňa táto noc urobila taký dojem. Buď preto, že to bola moja prvá noc na horách pod holým nebom, alebo eufória z návštevy novej zasiahnutej krajiny, alebo preto, že sa plány začali plniť, a napriek tomu sme sa tu úspešne v lete dostali do auta napriek hrozivému miestnemu skepticizmu.

Moji spoločníci už dlho pokojne čichali vo svojich stanoch, ja som všetci sedel na svahu a červené oko môjho „Canon“ na manuálnej uzávierke horelo blízko. V takýchto chvíľach je medzi kliknutiami uzávierky náhle ďalších 15 - 20 minút na premýšľanie o niečom, tom, čo nie je dosť času na ceste, alebo na rolovanie pamätou celej chronológie tohto rušného dňa ...

8:30

Opustili sme Vladikavkaz. Jazdili sme s Horným Larsom a stáli sme v rade pri gruzínskych hraniciach.

11:00

Išli sme do dediny Stepantsminda. Sme v Gruzínsku! Toto je moja 25. krajina.

Nie je nič zvláštne na prechádzky a sledovanie tu - niektoré kaviarne, obchody a penzióny.

Miestni obyvatelia žijú v horách. Celá ekonomika je postavená na turistoch: niektorí chodia do Kazbeku, iní - do kopca, do kostola.

Mesto má obrovské množstvo identických delikátov Mitsubishi. „Lahôdky“ sú rovnaké ako „Pajers“, ale môžu ubytovať 8 ľudí. Z každého zobrať ~ 20 dolárov za "tam a späť a počkať hore." Táto možnosť nás nepoháňa - máme s nami veľa vecí a stanov.

Potrebujeme nosebleed vo výške 2170 m (kostol je viditeľný na vrchu v pravom hornom rohu) na našom Outlander. Je tu skalnatý had, ktorý každú jar prajú prúdy. Je to po ruke pre miestnych obyvateľov - čím horšia cesta, tým menej odvážlivci sa dostanú do svojich áut a čím viac využívajú služby spoločnosti Delica Taxi.

Na parkovisku na nás zaútočí naraz niekoľko taxikárov. Keď zistia, že ideme autom, chytia nás za hlavu: „Wai, sousem bláznivá sasla!“ Jeden dokonca ponúkol, že dá svoju „Delicu“ proti mne, aby sme sa nezavolali a nevrátili. Oni odmietli. Ale márne.

Z námestia odchádzame smerom k kostolu. Jazdíme 50 metrov - polícia s blikajúcimi svetlami dobieha zozadu. V štýle amerického policajta - jednotná čiapka, ruka na stehne, hlava otočená o 90 stupňov - z džípu vychádza dôstojník a bez toho, aby sa na mňa pozeral, hovorí: „Gaspadyn Aleksay, váš cestujúci neskočil ramen ...“. Je zbytočné ospravedlňovať sa - špeciálne tam stoja a chytajú turistov. Určite nezostanú pozadu - to je ich chlieb. Napísali sme účtenku za 40 lán (1 000 rubľov), ktorú sme zaplatili neskôr v Tbilisi (je potrebné to urobiť, inak sa môžu vyskytnúť problémy na hranici, majú pokutu, skontrolovať).

Po 30 metroch miestna taxi mafia blokuje cestu a prakticky sa nedá ísť hore, obklopovať auto. Musel som povedať, že nepotrebujeme kostol a budeme odpočívať v penzióne.

To je všetko, bola to ich posledná základňa, nikto im nebude ukladať svoje služby, uh ...

15:20

Nakoniec sa dostal z dediny. Je tiež kožou. Vracajúci sa „Delicas“ k nám neustále prichádzajú. Rozlúčiť sa s nimi v kamenných vreckách budov nie je vždy ľahké. Po všetkých týchto hororových príbehoch taxikárov je v aute mierne nervové napätie. S istotou však ideme hore, párkrát stratených v bludisku ulíc.

15:40

Vyšplhali sme sa, napriek tomu, že cesta nebola v skutočnosti jednoduchá. Hlboké výpary z jarných potokov, ostré a veľké kamene, pomerne strmé stúpanie, preťažené auto - na niekoľkých miestach som musel cítiť spálenú spojku.
Deň na horách je plný ľudí. Niektorí stúpajú pešo, iní na kone, iní na „delikatesy“, iní na svoje džípy.

16:30

Hneď, ako sme postavili stany, pršalo krupobitie. Ale to sú hory - počasie sa mení každú minútu.

17:30

Dážď skončil, vyliezol zo svojich stanov a áut. Rozhodli sme sa trochu rozhliadnuť a ísť na prechádzku do kostola. Cesta na horu je polovica problémov. Na milovníkov terénu tu čaká skutočné dobrodružstvo v teréne:

Pocit miesta je neopísateľný! Hovorí sa, že Kazbek málokedy úplne otvorí oči a iba dobrým ľuďom.

Pod horou sa tiahne dedina Stepantsminda. Je to pešo za hodinu.

Kostol Najsvätejšej Trojice (Gergetis Tsminda Sameba) bol postavený tu na mieste starodávneho pohanského chrámu v XIV. Storočí. Hovoria, že pohanský modol, strieborný baran, je pred očami skrytý dodnes.

Vnútri chrámu je asketický a jednoduchý. Nie je tam žiadna výzdoba a zlacenie: nie sú tam žiadne fresky, žiadne omietky, steny sú vyrobené z kamenných blokov. Vo vnútri je tma - z elektriny iba vonkajšie osvetlenie vo forme silného bodového svetla. Vo vnútri sú silné železné dvere s kovovými krúžkami.

Vo vnútri nemôžete fotografovať. Sme obmedzení na fotografie vnútri zvonice.

18:20

Nie sme sami v tábore. Po troške sa pes vracia do kostola. Na kopci bolo úplne opustené.

19:30

Čakal! Zezadu dozadu nad Kazbekom prešiel lúč Slnka a lenivo preťahoval cez vrchol opačného hrebeňa.

Očarujúci pohľad! Sergey si všimol Budhu, ktorý sedel na samom vrchole hrebeňa. Nájdete? :)

Po 15 minútach zhasli svetlá a na amfiteáter pomaly zostupoval súmrak.

21:30

Keď normálni ľudia idú spať po náročnom dni, fotografi si vezmú vybavenie a hľadajú vhodné miesto na fotografovanie. Keď temnota padla, obloha sa náhle vyčistila a za pár minút odhalila miliardy hviezd. Vietor úplne zhasol, čo nám dáva príležitosť počuť šepot sivovlasého Kazbeka.

Možno, že hviezdy idú najlepšie s horami. Týmto spôsobom sa vaša bezvýznamnosť a dimenzie cítia silnejšie, čo z matematického hľadiska možno „zanedbávať“.

Zrno piesku, atóm, kvark - kto ste ešte v tomto rozsahu?

A váš život je zábleskom meteoru na hviezdnej oblohe. Jediný rozdiel spočíva v tom, aká jasná bola a či zanechala stopy na fotografii niekoho iného.

00:15

Možno dosť dnes. Do úsvitu zostáva 5 hodín - musíte sa trochu vyspať pred dlhou cestou a znova sa postaviť na krásne zábery.

5:00

Budík sa vytiahne z kómy. Pozrel von zo stanu - dážď a beznádejná tuposť. Nešťastie ... Spíme ďalších 15 minút.

5:30

Pozrel som sa zo stanu - sivý ... Ale niečo mi hovorí, že musím vyliezť ...

Kazbek je v ohni! Chytil som statív, takmer naboso bežiaci po mokrej tráve a hlinu na miesto pozorované od večera. Rozkladám sa, dokážem nasnímať sériu záberov. Mám to!

5:50

Po 10 minútach padla z hory hustá biela pokrývka. To sú hory.

7:00

Vyložíme všetky veci v daždi, prepichneme koleso na „rezervnú pneumatiku“, znovu zložíme a zostúpime po zablatenej ceste do Stepantsminda. Úspešne a bez dobrodružstva. Dedina sa práve prebúdza ...