Keď sa nehanbí odpočívať v Turecku

Toto je už druhý rok na otázky priateľov, príbuzných a známych: „Čo ste robili v lete?“ odpoveď detí: „Išli sme do Turecka.“ A cítim sa smrtelne hanbiť.

Ja som tak slobodný z konvencií, tvorivý a nebojácny, zvyknutý cestovať cez ázijskú džungľu a neobývané ostrovy, cestoval som do Turecka dva roky. Rovnako ako tisíce mojich monotónnych spoluobčanov, pripravení predať moju dušu za balíček all inclusive a za určitý súbor hviezd.

Napriek tomu, druhýkrát (alebo skôr, dokonca tretí, ak si spomeniete na veľmi starodávne časy), som si vybral túto krajinu na letný výlet s deťmi. Prečo?

Áno, naozaj nechcem vstúpiť do radov tých, ktorí okrem Turecka nepoznajú miesta na oddych. Turecko za to nie je zodpovedné. Turecko napokon nie je vôbec tým, čomu sme sa touto známkou rozumeli. Áno, Turci sú múdri. Vytvorili vynikajúci obraz, balík potešení pre najpopulárnejších turistov, naučili sa, ako slúžiť, prosím a radte veľa peňazí. Umnichki, všetci by boli.

To je presne to, kam cestujú turisti, ktorí prichádzajú do úvahy, pretože lietajú do Turecka, nie do Turecka. Jedná sa o osobný plastový raj pre nich vytvorený.

Moje Turecko je úplne iná vec.

Raz sme s kamarátom boli v Turecku so zájazdom. Je pravda, že hotel nesedel, jazdil na pochodoch a kráčal. Potom nás Turci klamali s našimi deťmi, namiesto toho, aby nás obťažovali, dali im suveníry a do kaviarne kŕmili zmrzlinu zadarmo. Už vtedy som začal mať podozrenie, že to nie je také jednoduché s Tureckom.

Druhýkrát sme šli do dediny ираıralı, na útesoch s detským horolezeckým klubom.

Tento rok som si vybral pláž na prvú plážovú dovolenku v živote našej rodiny a znova som sa zastavil v Turecku. A opäť sme boli v dedine. Adrasan. Takto vyzerá toto miesto na mape:

Neexistujú žiadne viacposchodové hotely. Zájazdy sa tu neberú. O týždeň sme videli troch alebo štyroch cudzincov. V Adrasane, miestni, Turci odpočívajú. Toto je skutočné a veľmi živé miesto.

Nie, niet animácie a nočného života, a toto je prvé mega plus. Nie, nepotrebujem pomocné sily na pobavenie detí, bavia sa samy, majú k dispozícii more, bazén a vlastnú izbu.

Nie, neexistuje komplexný systém a toto je druhé plus. Mali sme raňajky v hoteli, obedovali v jednej z útulných riečnych reštaurácií, ktoré sa nachádzajú priamo pri vode, obklopené kraby, kačice a úhory, a obedovali na druhom konci pláže. Rôzne miesta, ktoré sme osobne vybrali pre vkus a sortiment jedál, pohodlie, príjemné umiestnenie a zdvorilosť personálu. A samozrejme dostupnosť Wi-Fi.

Nie, nie sú tu žiadne mega nákupné strediská a supermarkety, nikto vás tu núti kupovať zlaté a kožušinové kabáty. Tu sú len malé dedinské obchody.

Áno, je tu skvelá pláž. So soláriom na 100 rubľov (ak však ste prišli len na pár hodín alebo večer, nemusíte platiť, takže sme nikdy nezaplatili). Priestranné a bezplatné. Kamienková na jednej strane a piesočná na druhej.

A tu je náš hotel - Klados Adrasan, zdá sa, najväčší v celej dedine. Až tri poschodia. Na moju otázku, je možné ubytovať sedemročného Gregora zadarmo a platiť za dvojlôžkovú izbu, bolo mi povedané, že to nie je problém.

Dva bazény + detský bazénik. Deti sa prebudili a okamžite sa potápali. Plával, keď sme mali raňajky. Keď sme sa vrátili z pláže, plával. A potom sa kúpali trochu viac.

Na pláž - 100 metrov alebo 200. Všeobecne platí, že päť minút chôdze pomaly. Tu je kamienková časť.

A tu je piesočná, vzdialená asi kilometer. Príjemná promenáda, ktorá by mala začať asi 18 hodín, keď teplo ustane. Na večerné kúpanie a večeru.

Prvý večer deti vyliezli do mora asi 22 hodín v úplnej tme. A kúpal sa najmenej hodinu. Skoro sme ich nevideli, ale nemohli sme ich vytiahnuť z morálnych dôvodov. Bolestne o tom snívali.

A tu je náš deň:

ráno vstal o 8-9,

bazén - raňajky - bazén,

ideme na more o jedenástej, pretože inak nebudeme mať čas pred horúčavou,

opúšťať more o 12:30 - 13:00, aby nedošlo k varu,

prezliekame si šaty a o 14:00 ideme do reštaurácie na rieke,

prídeme domov o 16:00,

a deti sa okamžite ponoria do bazéna,

Sotva ich vytiahneme okolo 18:00,

a choďte na vzdialenú piesočnú pláž,

okolo 20:00 sa presunieme z vody do miestnej reštaurácie na večeru,

okolo 22:00 ideme na bok domu, okolo podnosov s magnetmi, obchodov s haluvou a inými radosťami (obchody z veľkej strany sú práve na tejto strane pláže).

A áno, takto asi 6 dní odpočinku. Priznávam, myslel som si, že druhý deň sa začnem zblázniť a uhryznúť tých, ktorí okolo nudy prechádzajú. Ale nie. Skvelá spoločnosť a aká nesmierne šťastná bola celá táto doba, tieto dva momenty vykonali zázrak.
Výsledkom bolo, že sme nemali čas ani kúpiť, ani si odpočinúť. Bolo príliš skoro odísť, prepáč a urážka. Opäť nemal čas)))

No a samozrejme, bol som nesmierne rád, že sme si nevybrali plastický raj pre zájazdové zájazdy, ale tento, živý a skutočný, nie celkom raj. Všetko tu a teraz bolo dobré. Pekné. Je to pohodlné. A správne.

Áno, Turecko - znie to nechutne a trošku. Určite sem však prídem viackrát, pretože Turecko je veľká krajina.