Maurícius mimo sezónu, alebo ako lietať do chaty na 8600 km od Moskvy

Raz k nám prišiel dosť zvláštny nápad: v júli odletieť na Maurícius. Všeobecne platí, že tu je len jedna zvláštnosť - v tomto období je zima na rovníku, takže veľkou otázkou bola dovolenka na mori, na ktorú sme sa spoliehali. Ukázalo sa však, ako náležite preskúmať ostrov.

Rozhodli sme sa začať od severnej časti, takže som si v Moskve rezervoval taxík z letiska (na juhu) do mesta Grand Baie a pláže Pereybere neďaleko neho.

A ďalší životný hack: nepotrebujete vízum na Maurícius, ale na tejto ceste bude veľmi užitočné otvorené schengenské vízum. S ním môžete letieť na susedný francúzsky ostrov Réunion.

Takže sme na prvom mieste našej trasy - hotel Merville Beach. Veľmi pekné miesto s uzavretou útulnou plážou. Čistý jemný biely piesok plný voľných ležadiel. Je mrholenie, palmy sa vo vetre šuká, žlté suché listy sú pod nohami - tu som na mori!

Voda je skutočne zima, tak som sa rozhodol ísť pozdĺž pobrežia k susedným vilám. Všetci sú prázdni v očakávaní sezóny, ale z tohto dôvodu vyzerajú ešte krajšie. Bolo by skvelé vrátiť sa k jednej z nich s veľkou spoločnosťou!

Potom, čo sme videli pláže, sme šli preskúmať mesto Grand Baie. Číslo jedna prekvapenie - nie sú žiadne chodníky! Nie je to najvýhodnejšie miesto pre pešiu turistiku. Prekvapenie číslo dva - vo všeobecnosti nie je kam ísť. Veľký supermarket, knižnica, policajná stanica. Pýtali sa polície na hlavné námestie a poslali nás na parkovisko pred obchodom. Je čas ísť ďalej!

Flic en Flac je mesto na západnom pobreží a druhý bod plánovanej trasy. Tentoraz sme sa rozhodli zostať nie v hoteli (všetky sú plus alebo mínus), ale v byte. Manžel o tomto mieste povedal takto: "Ach, sme v krajine!" Hneď prvý večer nás pohostinný maurícijský hostiteľ pozval na pitie domácej tinktúry a ráno jeho žena kŕmila každé ráno raňajky. Sliepky, kohúty, šnúra na vešanie prádla, malé domy, nezrelé mango na konáre - zmena scenérie!

Samotný Flic en Flac je dokonca menší ako Grand Baie. Zo zaujímavej veci tu je iba cintorín priamo pri oceáne, okolo ktorého každé ráno veselo chodia deti s nafukovacími kruhmi a plážovými taškami. Pláž je obrovská, ale celá je posiata malými ostrými korálmi - chodiť bez topánok je nemožné. Navyše jemne. Toto miesto mi pripomínalo trochu Jurmaly: borovice na brehu, široký pás pláže a hlboký členok. Ideme ďalej!

V polovici našej cesty sme sa nakoniec rozhodli vidieť, čo by turisti mali sledovať v maurícijských farbách a vodopáde Chamarel, prírodnom parku Casela s vtákmi a korytnačkami, posvätnom jazere Grand Bassin v kráteri vyhynutej sopky a rumovej továrni. Ako sa ukázalo, nie som najväčší milovník turistických trás. Po prvé, samozrejme, kvôli davom ľudí a radov (a nie sú tu ani v sezóne). Po druhé, na takýchto miestach nemám vždy dostatok života a „skutočný“. Aj keď nemôžem povedať, že návšteva všetkých týchto atrakcií bola strata času.

Áno, farebné krajiny neboli také jasné ako na obrázkoch na internete, ale aj tak je to zaujímavé. Toto som nikde inde nevidel. Vodopád tiež nie je najväčší, ale pekný a malebný. V parku Casela nás zasiahlo obrovské množstvo rôznych druhov vtákov (s vtákmi na Mauríciu je všetko v poriadku, len jeden!) Tu môžete kŕmiť obrovské korytnačky, žirafy, pozrieť sa na nosorožce upokojujúce a vtipné pštrosy. Každému druhu je pridelené pomerne priestranné územie, navyše sa môžu navzájom navštíviť a navštíviť. V klietkach sedí iba dravec. Predátori boli ľúto.

Okolo Grand Bassinu sú chrámy a postavy rôznych hinduistických božstiev. Tu sú naboso pútnici s ponukami, opatrovníci v pestrofarebných šatách, arogantné opice, ktoré nikto neodíde, pretože sú tiež posvätní. Kvety, ovocie, kadidlo. A zaniknutá sopka pod nohami. Všeobecne sú farebné.

Ak chcete navštíviť všetky tieto miesta, odporučil by som vám, aby ste nezaplatili za výlety od cestovných kancelárií, ale jednoducho si na deň prenajali auto s vodičom. Vstupenky sa dajú pri príchode ľahko kúpiť, iba zipline (lyžovanie medzi horami) v Casela je lepšie si rezervovať vopred cez samotný park.

Aby som vám povedal pravdu, jedno turistické miesto mi stále úplne a úplne získalo srdce - Cape Gris-Gris na juhu ostrova. Odporučili nám to ako miesto s najkrajšími výhľadmi na oceán. Naozaj je to: vysoké vlny, skaly, vietor. Tu sa mačka stretla.

Po tom, ako som prešiel celým ostrovom z juhu na sever a späť, uvedomil som si, že najdôležitejšou vecou každej cesty je schopnosť prestavať. Po lyžovaní v studenej vode v daždi sme sa konečne rozlúčili s myšlienkou dovolenky na pláži, ale nezmočili sa a prišli sme s novým cieľom: ísť na Maurícius ďaleko a ďaleko. A tu nás nezastavil ani nedostatok chodníkov a trstinových polí pokrývajúcich väčšinu ostrova. Čerstvo vytlačená trstinová šťava je ďalšou príjemnou položkou na tejto ceste! Teraz si s radosťou spomínam, ako sme putovali medzi trstinami cez hory, parky, mestské ulice a násypy. Mimochodom, nevyzerajú ako Jurmala. Niekoľkokrát sme sa stretli s presnými replikami Nice, ale vo všeobecnosti neexistujú žiadne podobné miesta.

Maurícius, budeme späť! A vaše chladné privítanie sa tentoraz prekvapivo stalo jednou z najkrajších spomienok.